Remmen Upgrade
Begin Juni kwam ik een voordelig setje remmen tegen. Deze waren groter en hadden een dikkere zuiger en met een grotere diameter dan wat ik er nu op had zitten. Ik heb deze toen gekocht en even aan de kant gelegd aangezien ik nog genoeg ander werk te doen had.
De reden waarom ze zo voordelig waren was omdat de afdichtingen van de zuigers stuk waren en de klauw gedeeltelijk gereviseerd moest worden. Ik heb daar direct onderdelen voor besteld, dat duurde even tot dat die binnen waren. Eenmaal binnen heb ik de remklauwen, samen met mijn buurman Lambert tevens mijn leermeester in geval van nood, gedeeltelijk gereviseerd door de afdichtingen van de zuigers te vervangen. Ook zijn er nieuwe ontluchtingsnippels op gekomen omdat deze zo goed als rond waren.
Omdat dit setje groter van formaat was moest ik ook direct nieuwe remschijven- en blokken bestellen. Dit kwam echter goed uit omdat het eerste setje remblokken al op was… En dit al na 3 Trackdays. Ik heb expres andere remblokken en remschijven gekocht van een ander merk. Kijken of die beter remmen, en eventueel langer meegaan. Gewoon voor het uit te proberen.
Ik ben over gegaan van Brembo Max gegroefde remschijven, naar Zimmerman Geperforeerde remschijven. Deze zouden erg goed tegen de hoge temperaturen kunnen. Ook ben ik overgestapt van EBC Yellowstuff, naar CL RC6 blokken aan de voorzijde, en CL RC5 aan de achterzijde. Het verschil van de blokken op de voor en achterzijde schijnt goed te zijn voor de rembalans.

Oud

Nieuw
En dan het laatste, en zeker niet het onbelangrijkste. Heb ik er staal omvlochten remleidingen op gemaakt. Deze zetten in vergelijking met originele rubberen remslangen niet uit bij zware belasting. Daar door word het pedaal gevoel veel beter bij hard remmen.
Door deze complete combinatie kan ik nu later en harder remmen voor een bocht. Ook proberen om mensen uit te remmen, dat is ook een optie van inhalen. Je hoeft dus niet altijd snel te zijn om te winnen…
Wout Vaasen









